Startside
Rundt på museet
Find vej

Munkegård Traktormuseums historie

Munkegård Traktormuseum er indrettet i en nedlagt landbrugsejendom. I 1971 købte Karen Luise og Jes Peter Skovgaard Petersen gården af Jes Peters forældre - Lisbeth og Thorvald Skovgaard Petersen.
Jes havde på dette tidspunkt en produktion af rugeæg med 5.000 høns. Der blev udvidet til 80 malkekøer. Det fortsatte indtil 2004, hvor de sidste køer blev solgt og i 2007 stoppede ægproduktionen.

Jes Peter har i alle årene haft en stor interesse for veterantraktorer. Efter nedlæggelse af produktionen på gården blev der nu tid til at realisere drømmen om at samle veterantraktorer.
Stalde og et hønsehus blev klargjort til udstilling af traktorer. Der blev opkøbt flere traktorer og efterhånden opstod tanken om at åbne et museum.

Den 28. juli 2008 åbnede Munkegård Traktormuseum.
Der var ved åbningen 130 veterantraktorer, nogle gamle motorer og landbrugsmaskiner.

i 2013 er museet udvidet med flere stalde, traktorer og landbrugsmaskiner, så nu er der mere end 200 veterantraktorer.

Karen Luise og Jes Peter Skovgaard Petersen

Startside

2021 © Munkegård Traktormuseum

Layout, artikler og fotos på Munkegård Traktormuseums hjemmeside må ikke benyttes i annoncer eller anden
 kommerciel sammenhæng uden museets skriftlige accept. Citater med tydelig kildeangivelse accepteres.

Send e-mail til Webmaster med spørgsmål eller kommentarer om dette Websted
Dette Websted blev sidst opdateret 13. marts 2021